Biznesa ideju konkursa “Ideju kauss” lektore: Dalībnieki ir ļoti mērķtiecīgi un vēlas būt noteicēji savā dzīvē

augusts 21, 2018

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā inovatīvo biznesa ideju konkursā “Ideju kauss” norisinās vebināri, kuru laikā dalībnieki apgūst tirgus izpēti, digitālo un satura mārketingu, finanšu analīzi un plānošanu, kā arī prezentācijas prasmes un citus biznesa vidē nozīmīgus tematus. Tos nodrošina konkursa akadēmiskie partneri – Rīgas Ekonomikas augstskola un Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte.

Atminoties pagājušā gada konkursu “Ideju kauss 2017”, viena no vebināru lektorēm, Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes pasniedzēja un pētniece, kura specializējas praktiskā uzņēmējdarbībā, starptautiskā vadībā un tūrismā – Kristīne Bērziņa, atzīst, ka konkursam iesniegtās idejas iepriekš tikušas pamatīgi ģenerētas, ir ļoti apdomātas un lolotas: “Turklāt, kaut to autori lielākoties jau strādā labi nodrošinātos darbos vai ieņem labi apmaksātus amatus, var redzēt, ka ar šo iesniegto ideju palīdzību viņi aizrautīgi vēlas panākt tādu rezultātu, lai paši būtu sev noteicēji dzīvē, nevis strādāt pie kāda cita.”

Viņa norāda, ka vebināri ir lielisks veids, kā dalībniekiem nodrošināt klātbūtnes efektu. “Klātienē sniegto informāciju var labāk uztvert, tajā pašā laikā šai attālinātajai apmācībai ir tāda būtiska priekšrocība, ka dalībnieki tiešsaistē var uzdot sev interesējošos jautājumus, ko varbūt neuzdrošinātos vai kautrētos darīt, piemēram, atrodoties auditorijā. Tāpat sarakstes iespēja starp lektoru un klausītājiem ir ļoti ērta un operatīva, un pēcāk arī jebkurā laikā ir iespējams noskatīties ieraksta atkārtojumu, ja tiešraides brīdī kaut kas palicis neskaidrs. Bieži vien, klausoties otro vai pat trešo reizi, var saklausīt detaļas, kas pirmajā mirklī palaistas garām. Iespēja apmācības veikt attālināti jo sevišķi nozīmīgi ir tiem dalībniekiem, kuri dzīvo vai strādā ārpus Rīgas, jo nav nepieciešamības tik bieži braukt uz galvaspilsētu, tādējādi ietaupot laika, transporta, finanšu un citus resursus.”

K. Bērziņa uzskata, ka konkursantiem savas biznesa idejas attīstīšana soli pa solim, gatavojoties katram vebināram un veidojot kanvas, mārketinga plānu un sakārtojot finanses, ir kā “pozitīvā pātaga”, kas stimulē neatkāpties un iet uz priekšu. “Ir biznesa ideju autori, kuriem šādi ārējie motivēšanas rīki nav nepieciešami, bet pēc pieredzes zinu, ka vairumam tos vajag. Šo konkursu varētu raksturot ar vārdiem kā “garšīgs burkāns” un “pozitīvā pātaga”, proti, apmācību laikā iegūtās zināšanas un prasmes, kā arī naudas balvas tik tiešām salīdzināmas ar “garšīgu burkānu”, kāpēc ir vērts pieteikties “Ideju kausam”.”

“Pats svarīgākais ir būt pozitīvi noskaņotam, mums Latvijā ir daudzi lieliski jauno ideju ģeneratori – tādēļ tikai uz priekšu!” lektore novēl konkursantiem un iedrošina tos, kuri konkursam nepieteicās pagājušajā gadā, pieteikties šogad.

Konkursā var piedalīties ikviens, kurš sasniedzis 18 gadu vecumu un ir gatavs uzsākt uzņēmējdarbību, īstenojot savu biznesa ideju Latvijas vai pasaules mērogā. Īpaši tika aicinātas pieteikties ideju autoru komandas, jo jebkura veiksmes stāsta pamatā ir komandas darbs.

Kā vēstīts, “Ideju kausā 2017” no augusta nogales līdz septembra vidum pieteicās 332 dalībnieki ar 150 idejām, no kurām vērtēšanas komisija dalībai nākamajā kārtā izvirzīja 78 biznesa idejas. Lielākā daļa ideju tika iesniegtas IT, dizaina, pārtikas preču, ēdināšanas un izglītības nozarēs. Pieteikumi saņemti arī ar idejām par bērnu rotaļlietu, lauksaimniecības, medicīnas un veselības, sporta, tirdzniecības, tehnoloģiju un tūrisma preču un pakalpojumu izveidi. Konkurss tiek rīkots LIAA projekta “Inovāciju motivācijas programma” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.